onsdag, januari 28, 2009

Tidsoptimist..javisst!

Igår var jag till Östersundsbostäder och skrev på kontrakt och betalade första hyran. Därifrån gick jag med en stor knippe nycklar rikare till min första, alldeles egna lya! Trodde inte att jag skulle få dem redan då, det var väldigt trevligt.

Nu har jag på två dagar fixat med en del grejer. Jag har bytt bokföringsadress, adressändrat, skaffat hemförsäkring, beställt el, fixat telefonabonnemang och beställt bredband. Inte så pjåkigt om jag får säga det själv.

Idag åkte vi över och kikade på stället fullrustade med ficklampor eftersom att ÖB sa att elen var avstängd, jag beställde el från och med fredag. Men när vi kom dit lös det så fint när man tryckte på knappen. Tackar!

Jag mindes lägenheten mycket mindre fräsch än vad den faktiskt var. Den är ju inte helt på topp, men det finns lite fondpengar som jag kan använda. Kökstapeten står överst på listan. Oh ja.

Jag har skaffat lite flyttlådor. Det är ungefär så långt jag har kommit i min flytt. I måndags var vi i Vällviken och jag hjälpte Micke med företaget. Och igår blev vi bjudna på god mat i Böle och pysslade lite där. Idag vet jag inte vart tiden har tagit vägen. Det enda jag vet att flyttlådorna ligger outvikta i hallen och klockan är läggdags. Dags att rappa på. Jag har nog inte insett hur mycket tid det egentligen tar att flytta. Men jag kommer nog snart få ett bryskt uppvaknande.

Så här ser i alla fall planlösningen ut. Den är likadan som Zandras, förutom att balkongen är på andra sidan. Ha överseende med mina fantastiska och väldimensionerade illustrationer.



Det här kommer bli så himla bra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har iaf massor av flyttkartonger, kom på att du kanske kommer flytta efter ditt jobb imoron? Tänkte fel i att jag kunde hjälpa dig före mitt jobbet, tänkte nog att du skulle börja på morgonen, jag börjar ju tre:/ Vad du har hunnit fixat, speciellt överkurs med hemförsäkring:) Ses!! /Zandra

Anonym sa...

Det kommer bli grymt!!!=)
See ya in tha hood honey!
Puss och kraaam/Emma