söndag, februari 01, 2009

Det var fiint väääädeeeer

Satan vad fint väder det är ute! Hur härligt som helst. Det fina vädret lös även in rakt på ansiktet när jag intet ont anande försökte ha min skönhetssömn i morse. Men det gjorde inte så mycket. Då kom jag ju i alla fall upp. Pigg som få är jag också!

Nu är jag alltså i Torvalla. Flyttlasset gick från ringvägen i fredags, bestående av mig själv, Simon, Micke, Elin, alla mina tillhörigheter och en skitstor hästfinka. Det var jag som fick den stora äran att köra hela kvällen. Och jag är ganska nöjd över min prestation när jag backade in det stora aset på gården hos Simon.

Vi fick i alla fall med i princip allt i första lasset. Jag äger ju inte så mycket möbler. Mest prylar. Sen mötte Emma upp oss i Torvalla och bar grejer som aldrig förr. Hissen i det här huset får väl inte riktigt tio poäng av mig. Den fick för sig att inte fungera alls då och då, vilket är en egenskap man inte önskar av en hiss. Men det gick bra, ingen fastnade. Sen åkte vi iväg till Brunflo för att hämta köksbord, micro och soffa. Zandra mötte upp och hjälpte till när vi kom tillbaka.

Tack så jättemycket för all hjälp!

Nu ska jag sparka liv i Simon, vi ska ta en solskenspromenad upp till Jysk och skaffa påslakan till det übermysiga dubbeltäcket jag fick av mormor igår. Tackarr! Sen blir det nog lite mer lådplock. SötEmma var här och hjälpte mig massor igår så det är inte jättemycket kvar.

Över och ut

Inga kommentarer: