söndag, februari 08, 2009

Projekt

Det är så himla typiskt mig att hitta något som verkar kul och vara supertaggad och vill fixa med det alldeles på samma sekund. Och en kvart senare har jag lessnat. Men jag har insett att det kan vara en bra egenskap att kunna fullfölja saker man börjat med, så jag jobbar på att bli bättre.

Det har redan gett resultat tycker jag! Till exempel så skaffade jag ju mig en gitarr i höstas och var helt inne på att lära mig spela. Efter ett tag började jag lessna lite, mestadels för att jag sög, men fortsatte faktiskt att klinka på lite då och då. Nu har jag till och med anmält mig till en gitarrkurs! Inte så pjåkigt eller hur? Jag börjar på onsdag. Wish me luck!

Mitt allra senaste projekt består av att jag håller på att bygga mig en vardagsrumslampa. Jag tror dock att jag kan ha tagit mig lite vatten över huvudet med denna, eller i det här fallet tapetklister. Men vi får väl se, den är bara halvklar än. På torsdag borde det kunna hänga en prima lampa i taket, med lite tur.

Förutom lampbygge så har helgen bestått av ett IKEA-besök, där det inhandlades diverse småprylar, ett vardagsrumsbord och en bokhylla. Alltid roligt att få köpa nytt. Men det blir nog en kompletteringstripp snart igen. Idag har jag varit hos Zandra och Daniel och kikat på Melodifestivalen med tjejerna. Mycket revligt.

Nu ska jag tillbaka till min tapetklisterhink för omgång nummer två.

Tjipp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag önskar dig lycka till med kursen och passar på att hyra in dig som en del av orkestern till festen nästa helg. Är du ledig så kan jag maila över låtarna du behöver träna på.//Stina