onsdag, april 04, 2007

Kaakjävel!

Idag var det tänkt att jag skulle baka en morotskaka för att bjuda min lilla fikagrupp på jobbet. Det hela började som en finfin idé, men nu vill jag helst ta den förbannade kakan och köra upp den någonstans.

För det första så hittade jag inget vettigt recept på internet. Alla jag hittade kändes helt olika! Så jag har pusslat lite från flera stycken och måttat ihop något som kändes vettigt! Hoppas att det kommer att funka.

Sen skulle jag iväg och inhandla de ingredienser som saknades, och det fick man ju ångra i och med sekunden man svängde upp på infarten mot Willys. Jag har aldrig sett så mycket folk där, det var helt sjukt. Det var fullt i hela parkeringshuset, så jag fick vänta tills någon åkte för att få plats. Det har i alla fall aldrig hänt mig där. Tydligen så har har halva Östersund kommit på att dom ska påsk-handla samtidigt på Willys precis när jag skulle dit! Dom jävlarna! Jag vill ju bara göra min morotskaka!

När jag efter drygt en timme kommer hem igen så skred jag till verket. Det gick finfint med själva underdelen av kakan. Men när jag skulle svalna av det smälta smöret till glasyren så jag sätter ner kastrullen i en annan kastrull med kallvatten i, som står i vasken. Det var ju i sig en bra idé. Tills jag kom på att jag var tvungen att skölja av matskedsmåttet och häller tokmycket vatten i min smörkastrull. Jag fick springa ut i stormen och ner på hemköp för att köpa nytt smör och göra om hela proceduren.

Bäst fan att kakan blir god!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kakan blir säkert god godigod god ska du se =) /Minna