onsdag, februari 28, 2007

Ge mig pengar!

Damn vad den här månaden ser ekonomiskt osmickrande ut för våran del! Nu får man ta till essen i rockärmen och skaka fram extraknäcken! Så vad skulle man då kunna tänka sig att göra för att få ihop snabba, stora pengar och som inte kräver allt för stor brottslig aktivitet?

Några bra förslag?

Det här är mina förslag hittills. Sälja min lillebror eller hooka upp med grannens unge som går runt och säljer stenkulor och dela 50/50, eller förresten 80/20. Han får säkert veckopeng i alla fall. Ställa mig på stortorget med en megafon och sjunga "Vi har bara varandra" och få folk att ge mig pengar för att jag ska sluta. Ta fram infravärmen och hårtorken och blåsa fram gräsmattan hemma och sen ha solstolsuthyrning på gatan. Ta med mig en vagn upp på elljusspåret och sälja blåbärssoppa. Knåpa in ett inslag på TV som innhåller texten "Skicka ett Sms för att rädda Anneli" och sen kostar det 50 spänn per sms, det är säkert någon dum jävel som skulle gå på det.

Det finns ett enkelt medel för att allmänheten ska slippa allt detta.
Nämligen..

Ge mig pengar!

2 kommentarer:

Grete sa...

Hmm en alltid lika svår nöt att knäcka.. Tradera är ju alltid bra, något har du säkert att sälja. Annars var blåbärssoppan inte alls en så dum idé faktiskt. Kanske nästan snor den av dig :-) Kram

Anneli sa...

Ooh bra idé där! Finns nog massa skräp sopm jag kan kränga iväg där!
Vi kanske ska bli businesspartners i blåbärssoppsförsäljning hehe! Perfekt nu inför vasaloppet=)