måndag, februari 12, 2007

Falskt alarm

Det blir ingen flytt.

Åtminstone inte för tillfället. Det hade varit ett fint läge och jätteschysst lägenhet om inte hela inredningen hade kommit från tidigt 1800-tal. Hade det bara varit tapeter och golv som inte riktigt var bra så hade det varit lugnt, för det var tydligen full fond. Men det var allt i hela stället som kändes allmänt skabbigt. Men tapeterna var nog ändå värst. Omg. Simon var till och med tvungen att ta kort på dem, för han visste att dom skulle inte kunna beskrivas med ord.
Det blev alltså ett stort nej.

Men vi har bestämt oss för att åtminstone söka lite mer aktivt efter en ny lägenhet. Men då ska den uppfylla vissa krav för att vara godkänd. Den ska ha fler garderober och köksskåp än vad vi har, helst fristående kyl och frys, möjlighet att sätta in diskmaskin, en vettig tvättstuga och byggnadsår åtminstone inpå 1900-talet.

Helgen har varit ok. På fredagen somnade jag i soffan i någon slags koma vid 00,00 och blev väckt vid tre för att jag skulle vara chaufför. Damn vad trött jag var när jag kom hem. På lördagen så åkte vi över till Vällviken. Micke skulle ha spela-biljard-och-dricka-massa-sprit-fest. Jag hade först planerat att köra. Men med massa övertalning och löfte om att vi skulle få skjuts hem på natten så gav jag mig an 4.5liters flaskan med turkiskpepparshots.. MM det var gott!

Annars händer det inte så mycket. Det är måndag. Behöver man säga mer? Justja, i fredags var det fem veckor sen Simon slutade röka! Inte illa. I'm proud!

Över och ut.

Inga kommentarer: